Protocol (corona) Evertshuis

PROTOCOL VERANTWOORDE TOEGANG EVERTSHUIS

Het Evertshuis is vanaf 1 juni 2020 weer beperkt geopend voor bezoekers. Tot 1 juli mogen er maximaal 30 bezoekers (excl. personeel) aanwezig zijn en vanaf 1 juli maximaal 100 bezoekers (excl. personeel).

De RIVM-richtlijnen zijn leidend in het hele gebouw, dat betekent:

Voor bezoekers

  1. Houd 1,5 meter afstand.
  2. Schud geen handen.
  3. Hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes.
  4. Handel zaken indien mogelijk digitaal of telefonisch af.
  5. Maak eerst een afspraak voordat je langskomt.
  6. Kom zo mogelijk alleen.
  7. Blijf thuis als je een van de volgende klachten hebt: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, verhoging (tot 38 C°).
  8. Blijf thuis als iemand in jouw huis koorts heeft (vanaf de 38 C°) en/of benauwdheidsklachten.
  9. Volg altijd de aanwijzingen van het personeel.

De RIVM-richtlijnen schrijven ook hygiënemaatregelen voor. Dat betekent dat op de locatie (bij de ingangen van het gebouw en in de zalen die verhuurd worden) beschikbaar is:

  • desinfecterende handgel  
  • papieren handdoekjes/ doekjes
  • oppervlaktesprays

Voor de locatie

Algemeen

  1. Hygiëneregels hangen aan de buitenkant van de locatie, bij de ingang, en worden binnen herhaald.
  2. Er zijn hand sanitizer bij beide ingangen en we zien erop toe dat medewerkers en bezoekers die gebruiken.
  3. Het aantal personen in de lift is maximaal 1 volwassen persoon/ 1 huishouden.
  4. Looppaden zijn aangeven om 1,5 meter afstand te kunnen reguleren. Indien mogelijk door een ingang naar binnen en door een andere uitgang naar buiten.
  5. De locatie is alleen toegankelijk via de automatische deuren. De draaideur blijft gesloten.
  6. Trappenhuis wordt alleen gebruikt om naar boven te gaan. Naar beneden via het trappenhuis aan de achterkant of de lift.

In de zalen*

  1. We zorgen dat deuren van zalen en looproutes open blijven staan, zodat er minder aangeraakt hoeft te worden.
  2. We zorgen dat de tafels en stoelen op 1,5 meter afstand van elkaar staan.
  3. We zorgen dat er in elk lokaal bij de ingang papieren zakdoeken, desinfecterende gel en oppervlaktesprays liggen.
  4. Bij binnenkomst in het lokaal wassen bezoekers hun handen met de desinfecterende gel of spray. Bij het verlaten van het lokaal doen ze dit opnieuw.
  5. Bezoekers  nemen na binnenkomst hun eigen tafels af met desinfecterende spray en herhalen dit bij het verlaten van het lokaal.

Theaterzaal* voor bezoekers:

  1. Houd 1,5 meter afstand van andere personen, zowel in de theaterzaal alsook in de omgeving ervan.
  2. Ga alleen naar een theater in de regio van uw woonomgeving.
  3. Vermijd zoveel mogelijk het Openbaar Vervoer.
  4. Niet eerder dan 15 minuten voor aanvang van de voorstelling in het theater aanwezig zijn.
  5. Direct na de voorstelling het theater via de nooduitgang verlaten.
  6. Kom niet naar de bioscoop/het filmtheater als je verkouden bent of griepklachten hebt.
  7. Volg altijd de aanwijzingen van het personeel op.
  8. Koop het toegangskaartje van tevoren online via website van het theater. Indien dat niet mogelijk is, betaal het toegangskaartje bij de kassa met pin of contactloos (pin of mobiel).
  9. U maakt vooraf (bij de ingang) kenbaar aan de het theater dat u een voorstelling komt bekijken in het theater, na goedkeuring van personeel bent u welkom.
  10. Het tonen van het toegangsbewijs aan de gastvrouwen is voldoende.
  11. Volg in de theaterzaal de aanwijzingen van de gastvrouwen op.
  12. Er kunnen (vanaf 1 juli) maximaal 45 bezoekers in de theaterzaal toegelaten worden.
  13. Films en theatervoorstellingen worden zonder pauze vertoond.
  14. U kunt uw drankje meenemen in de theaterzaal.

* Voor de theaterzaal is een apart theaterprotocol, op basis van de RIVM richtlijnen en afspraken van de VVTP. Tot 1 juli geldt max. 30 bezoekers in de theaterzaal, op 1,5 meter afstand, personen uit 1 huishouden mogen wel naast elkaar zitten.

Op de gang

  1. We zien erop toe dat op de locatie looppaden zijn aangegeven om 1,5 meter afstand te kunnen reguleren.
  2. Indien mogelijk door een ingang naar binnen en door de achteringang naar buiten.
  3. Trappenhuis wordt alleen gebruikt om naar boven te gaan. Naar beneden via het trappenhuis aan de achterkant.
  4. Gespreide pauzes als er meerdere groepen zijn.
  5. Toezicht en begeleiding op de gang.

Bij aankomst en vertrek

  1. We zien erop toe dat bezoekers 1 voor 1 met 1,5 meter afstand naar binnen/buiten gaan.
  2. Bij de ingang van iedere zaal staat de 1,5 meter regel op een bord/poster.
  3. We zorgen dat de hand sanitizer er staat.
  4. We zetten deuren open zodat deze niet door bezoekers geopend hoeven te worden.

Overig

  • Intake met opdrachtgevers en/of deelnemer vinden zo veel mogelijk digitaal plaats.
  • Vergaderingen en overleggen vinden zo veel mogelijk digitaal plaats.

Bezetting zalen (maximaal aantal personen op 1,5 meter)

  1. zaal 102 gaat van 10 naar 4 personen
  2. zaal 104 gaat van 32 naar 11 personen
  3. zaal 110 gaat van 16 naar 8 personen
  4. de herenkamer gaat van 18 naar 6 personen
  5. de zitplaatsen in de horeca gaat van 44 naar 20 personen
  6. de theaterzaal gaat van 230 naar 45 personen
  7. Grote muziekzaal van 10 naar 3 personen
  8. Kleine muziekzaal max. 2 personen
  9. Werkplaats gaat van 12 naar 6 personen